Kvalitetspolicy

Kvalitetspolicy


Bara Mineraler AB:s övergripande kvalitetsmål är att tillhandahålla väl fungerande produkter och god service med hög och jämn kvalitetsnivå.

Vi skall uppfylla eller överträffa kundens krav, behov och förväntningar så att vi därmed bibehåller deras förtroende. Detta ska vi uppnå genom att:

  • Bygga långsiktiga och varaktiga relationer med våra kunder genom att uppträda affärsmässigt med god etik och moral.

  • Utföra våra uppdrag i rätt tid, till rätt pris och till kundens fulla belåtenhet.

  • Varje medarbetare har rätt kompetens, tar ansvar och visar ett engagemang för sin uppgift.

  • Utvärdera våra arbetsprocessers effektivitet och därigenom jobba mot ständiga förbättringar.

  • Uppfylla alla lagkrav och branschregler som berör vår verksamhet.

  • Samverka med branschorganisationerna.

  • Utvärdera kvalitetspolicyns fortsatta lämplighet vid ledningens genomgångar.

  • Göra vår kvalitetspolicy förstådd bland våra medarbetare, samt känd hos våra kunder, leverantörer och andra intressenter.

  • Slutligen ska vi arbeta med att ständigt förbättra kvalitetsledningssystemet.

 

Reviderad 2024-07-08